דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול מוקדם בגילניה בקרב חולי טרשת נפוצה 

מאת    [ 08/11/2012 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 2163 פעמים ]

נתונים חדשים מכינוס הוועדה האירופאית לטיפול ומחקר בטרשת נפוצה -

לטיפול מוקדם בגילניה בקרב חולי טרשת נפוצה השפעה משמעותית על הפחתת אובדן נפח המוח תוך 6 חודשים

 

נתונים חדשים, שהוצגו בכינוס ה-28 של הוועדה האירופאית לטיפול ומחקר בטרשת נפוצה (-European Committee for Treatment and Research in Multiple Sclerosis) ECTRIMS) מחזקים את תועלת היעילות היציבה המוקדמת ואת פרופיל הבטיחות ארוך הטווח של גילניה לטיפול בטרשת נפוצה התקפית.

 

מניתוח שני מחקרי שלב III רחבי היקף, עולה כי טיפול בגילניה במינון של 0.5 מ"ג הביא לידי השפעות משמעותיות על תוצאות הקשורות להישנות בשלושת החודשים הראשונים ועל אובדן נפח המוח תוך שישה חודשים, בהשוואה לפלצבו.

 

לטיפול בגילניה נמצאה השפעה משמעותית (p<0.05) על משך הזמן עד הישנות מאושרת ראשונה במהלך שלושה חודשים במחקר העיקרי FREEDOMS ובמחקר FREEOMS II. יתר על כן, במחקר FREEDOMS בחולים שטופלו בגילניה במינון של 0.5 מ"ג נראתה הפחתה בת 35% בממוצע באובדן נפח המוח בהשוואה לפלצבו בהערכת ה-MRI הראשונה, שנערכה לאחר שישה חודשי טיפול. במחקר FREEDOMS II נראתה ירידה בת 39% באובדן נפח המוח  אחרי שישה חודשים.

"ההבנה מתי יעילות מופיעה לראשונה היא שיקול חשוב בטיפול בטרשת נפוצה, שכן טיפול יעיל מוקדם עשוי לשפר את התוצאות עבור המטופל" אמר פרופסור לודוויג קפוס, ראש מחלקת נוירולוגיה בבית החולים האוניברסיטאי בבזל, שוויץ. "הניתוח החדש של נתוני שלב III מראה כי לגילניה השפעה מוקדמת משמעותית על הישנויות ותוצאות בדיקת MRI, ומחזק את תפקידה כחלופה בעלת ערך לטיפול בטרשת נפוצה התקפית הפוגתית".

בנוסף, תוצאות ראשונות ממחקר התצפית PANGAEA שנערך בגרמניה מראות כי 90% מהחוקרים ו-91% מהמטופלים דירגו את הטיפול בגילניה כהצלחה והגדירו את יעילותה וסבילותה "טובה" או "טובה מאד". כמו כן, איסוף נתוני בקשות למרשם התרופות בארצות הברית מצביע על שיעורי היענות גבוהים יותר לטיפול פומי בגילניה: חולים שטופלו בגילניה היו בעלי סיכויים נמוכים יותר באופן משמעותי להפסיק את הטיפול במהלך 12 חודשי תקופת המעקב והפסיקו בשלב מאוחר יותר, לעומת חולים שטופלו בתרופות משנות מהלך מחלה הניתנות בזריקה.

 

אודות גילניה

גילניה היא טיפול פומי הניתן פעם ביום לטרשת נפוצה, ויעיל במידה רבה מאוד. בניסויים קליניים היא נסבלה היטב והייתה בעלת פרופיל בטיחות שניתן להתמודד איתו, וכן הניסיון של היעילות ארוכת הטווח ופרופיל הבטיחות רק גדל. כ-49,000 חולים טופלו בתרופה עד היום.

בסוף דצמבר אישרה ועדת סל התרופות את הכנסתה של גילניה לסל הבריאות הממלכתי בישראל עבור 450 מטופלים. בעקבות ההחלטה, התרופה ניתנת כיום כקו טיפולי ראשון לחולים הלוקים במחלה סוערת וכקו טיפולי שני לחולים שנכשלו בטיפול קיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב